Richard Florida publiceerde een nieuw boek: Who’s your City, how the creative economy is making where to live the most important decision of your life.
Een van zijn vorige boeken, The rise of the creative class, had wereldwijde impact. Steden kijken sindsdien zo goed mogelijk hoe ze de creatieve klasse kunnen huisvesten om daarmee de economie een dienst te bewijzen.
In zijn nieuwe boek verschaft Richard Florida de criteria om een stad te kiezen, voor onder andere singles, families, retirees en empty nesters.
De criteria zijn:
1. Aesthetics – Physical beauty of our communities comes first, followed by outdoor parks, playgrounds, and trails. The bottom line? The physical beauty and aesthetics of place does not only matter to the wealthy (as the myth goes), it matters to everyone.
2. Basic services – Jobs and housing are paramount, as usual, but a surprising/not surprising second?
3. Openness – A close third, and the primary correlation with innovation, human capital, income and house value.
4. Economic and Personal Security – Money and safety aren’t overriding decision-makers.
5. Leadership – This may have something to do with the lack of connection between citizen participation and actual civic and business action.
Het boek en de website verschaffen een Placefinder om te bepalen waar je het beste kunt leven.
Bron: Who’s your city