Enka Xperience

Enka XperienceVan 4 tot en met 7 september vindt de Enka Xperience plaats: een nieuw evenement op het terrein van de oude Enka fabriek in Ede. Hiermee wordt een deel van het terrein tijdelijk toegankelijk voor het publiek. Het evenement is het initiatief van de vier partners AM, Fortis Vastgoed Ontwikkeling, de Reehorst en ROC A12. AM en Fortis zijn de eigenaar en ontwikkelaar van het Enka terrein. De Reehorst en ROC A12 plannen hun vestiging in het oude Enka complex.

Klik hier voor de website van de Enka Xperience met meer informatie en boeking

Fast Cities 2008


Fast Company is een concept in New York over new economy and workplace for people who believe in tough minded performance with human values.
Fast Company rapporteerde over Fast Cities: steden waar het bruist, en waar de diversiteit in ras, cultuur en business zorgt voor innovatie. Dé Global Fast City of the year is London, in de Verenigde staten is Chicago uitverkoren als Fast City.

“Fast Cities 2008” verder lezen

Domeinnamen voor Stad en Regio

Het Icann (Internet corporation for assigned names and numbers) besloot tot de introductie van nieuwe top level domeinnamen met extensies zoals .nl .com en .org. Het wordt nu mogelijk om per stad of regio met nieuwe domeinnamen te werken zoals www.wonenin.amsterdam of www.ergaatnietsboven.groningen.

Het is dan ook mogelijk dat bedrijven en organisaties en locaties zich afficheren met hun standplaats zoals www.domtoren.utrecht of www.leidscherijn.utrecht of www.kopvanzuid.rotterdam

“Domeinnamen voor Stad en Regio” verder lezen

Citymarketing: Het verhaal van de Stad

Tilburg citymarketingRuud Vreeman is burgemeester, eerst in Zaanstad en nu Tilburg. In zijn oratie als buitengewoon lector aan de Bestuursacademie van Fontys legt hij het verband tussen citymarketing en het verhaal van de stad.

Wil een stad weerbaar zijn voor de toekomst en zich vitaal ontwikkelen, dan moet wel geïnvesteerd worden in innovatieve ontwikkelingen. Die moeten passen bij het DNA. Dat gaat veel verder dan zorgen dat de stad van nu “op orde” is, dat de “basics” kloppen. Innovatie en werken aan een vitale toekomst lukt niet zonder rekening te houden met de verhalen van de stad. Een leuze of motto helpt dan niet zoveel. Het gaat om het begrijpen van het verhaal en het door te vertellen. Dat geldt voor Zaanstad, dat geldt voor Tilburg, dat geldt feitelijk voor iedere industriestad met een transformatievraagstuk. “Citymarketing: Het verhaal van de Stad” verder lezen

De Oude Kaart van Nederland

oude kaart van nederlandDe ‘Oude kaart van Nederland’ is een inventariserend onderzoek naar mogelijkheden voor herbestemming van terreinen, complexen en gebouwen. Wat kan er hergebruikt, herbestemd, herontworpen of herontwikkeld worden van de terreinen, complexen en gebouwen die leegstaan of de komende tien jaar hun huidige functie kwijt raken? Wat weten we wel en wat niet? Hoe kunnen we de gevolgen van leegstand – verrommeling en verloedering – terugdraaien en voorkomen? Is er beleid om dit probleem aan te pakken?

“De Oude Kaart van Nederland” verder lezen

Locatiemarketing: de Dagen van Roombeek

roombeek

De gemeente Enschede houdt deze week een driedaagse manifestatie rond de wijk Roombeek. Stedebouwkundigen en architecten uit heel Nederland zijn vanaf donderdag in Enschede om zich in de geschiedenis en architectuur van de wijk te verdiepen. Zaterdag, de Dag van de Architectuur, is er een open dag voor publiek. Een groot aantal woonhuizen en spraakmakende gebouwen in de wijk kan dan ook van binnen bekeken worden. Met de Dagen van Roombeek, zoals de manifestatie inmiddels is genoemd, reageert de gemeente op de grote belangstelling die er nationaal en internationaal voor de wijk bestaat. “Locatiemarketing: de Dagen van Roombeek” verder lezen

Citymarketing Nijmegen in Dag

redbull airrace‘Altijd Nijmegen’, is de nieuwe slogan van de gemeente Nijmegen. Zaterdag werd de al eerder uitgelekte leus gepresenteerd. Burgemeester Thom de Graaf is er blij mee. Veel beter dan het eerdere voorstel ‘Mijn Nijmegen’, dat hij te provinciaal vond.

Bijna iedere gemeente heeft wel zo’n kreet. Van ‘Pekela, een prima plek’of ‘Castricum, tissum’ tot ‘I AMsterdam’. Werkt zo’n slogan ook? ‘Het kan je helpen je sterke kanten uit te lichten, of een gevoel op te roepen’, zegt Dick de Jong van Brandaris Placemarketing. ‘Eindhoven doet dat goed met ‘Eindhoven Leading in Technology’. De Nijntje-campagne van New York gaf die stad weer een veel veiliger uitstraling na 11 september.’

“Citymarketing Nijmegen in Dag” verder lezen

Altijd Nijmegen

ALTIJD NIJMEGEN logo‘Always Coca Cola’ is de meest bekende en gelijkende. Nijmegen is met de nieuwe slogan – ‘Altijd Nijmegen’ – niet de eerste die het woordje ‘altijd’ gebruikt ter promotie.

De slogan is zaterdag gepresenteerd, met een nieuw beeldmerk en koppeling met het begrip ‘oudste stad’. In de geest van ‘Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland met een jong en dynamisch hart’.

“Altijd Nijmegen” verder lezen

Nieuw in de stad: Coworking Spaces

Coworking Spaces placemarketingIneens zijn ze er, omdat ze aansluiten op de behoefte van jonge professionals: Coworking Spaces, waar je geen kantoor huurt maar waar je naartoe gaat om te werken in het gezelschap van andere professionals, of in het kader van een project.

In Seattle zijn het bijvoorbeeld Giraffelabs:
Giraffe labs is a relaxed space where you can come to work, talk and play. We seek to encourage creativity by surrounding ourselves with creative people. We’re geeks, artists, engineers, makers, musicians, and computer scientists.

“Nieuw in de stad: Coworking Spaces” verder lezen